19 května 2008

Išel Simír do Malacek, pomáhac a chránic...

Jedu si takhle po dálnici D2/E65 z Bratislavy na Brno, držím si rozumný odstup za Audi A4 Avant. Předjíždíme popelářský vůz (na stupačkách vzadu nikdo nestojí, takže mě ani nějak netrkne, co dělají na dálnici), Audi najednou brzdí, musím brzdit taky. Když jsem na úrovni kukavozu, tak mi to dochází – těsně před ním, úplně vpravo, skoro v odstavném pruhu jede Audi S4 slovenské policie vybavené radarem v přední masce a černým civilním lakem. Tak jsme si drželi rychlost nějakých 120 km/h.

Z dálky pak vidím, jak se v levém pruhu dramaticky přibližuje Volvo XC90. Je mi jasné co se bude dít – a skutečně, Volvo projíždí kolem popelářů, černý sedan se najednou rozsvítí jako vánoční stromeček a začne se v zrcátku rychle zvětšovat.

Volvo se snaží schovat před Fabii kterou zrovna jedu, ale osádka policejního stroje to překvapivě prokoukne a staví ho v odstavném pruhu. Já brzdím asi na 80 km/h, aby měli na ten manévr prostor, obě auta objíždím a za chvíli už tachometrovou stočtyřicítkou peláším k hranici.

Vypadalo to efektně, jako z Kobry 11. Ale mám z toho takový pocit, že na přehledné dálnici D2 vytvářeli nebezpečné situace jen a pouze policajti, nikoliv rychle jedoucí SUV. Už jenom tím, že ti popeláři po té dálnici vůbec nemuseli jet, natož pomalou jízdou vytvářet umělý bottleneck, na jehož konci se spousta lidí seznámená s vozovým parkem slovenské policie minimálně lekne. A asi bych se cítil bezpečněji, kdyby kolem mě Volvo prolítlo tou stošedesátkou, než když jsem musel uhýbat dvěma autům, které se přede mnou snaží z levého pruhu zastavit v pruhu odstavném.

Takže – až pojedete po slovenských dálnicích, dejte si bacha na popeláře. Ti s sebou většinou vezou hromadu svinstva…

Žádné komentáře: