27 září 2007

Srovnání cen taxislužby v hlavních městech V4

Už dlouho mi vrtalo hlavou jak je to možné, že v některých okolních hlavních městech jsou tak laciné taxíky a přitom se taxikáři narozdíl od těch pražských uživí. Tak jsem si udělal malé srovnání - našel jsem si v Praze, Varšavě, Bratislavě a Budapešti čtyři taxislužby - částečně ty, kterými jsem v těch městech jezdil, částečně namátkou - a spočítal, kolik by u nich vyšlo ujet deset kilometrů. Vzhledem k tomu že kromě Varšavy se všude platí jiné ceny přes dispečink a jiné na ulici, tak jsem zahrnul obě. A taky jsem přidal ceny regulované. To všechno jsem přepočetl na koruny a zkorigoval přes PPP. Výsledek najdete na obrázku.
Pozn.: Regulovaná cena v Praze a v Budapešti není cena přikázaná, jak by se mohlo zdát, ale cena maximální. Ve Varšavě je díky substandardní MHD taxislužba naprosto běžným způsobem dopravy. V Bratislavě je taxislužba prakticky liberalizovaná.

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

.. jo, tak tohle sedí. V Bratislavě se nebojím taxík použít, v Praze jen v nouzi nejvyšší...