- Zrušte co nejvíce omezení rychlostí. Přechodné omezení rychlosti znamená zbytečné převedení kinetické energie na teplo a po jeho skončení opět zbytečné získání této energie zpět spálením benzínu. Jindy omezení rychlosti znemožňuje motoru pracovat v optimálním režimu.
- Zrušte příčné prahy. Před příčným prahem se musí výrazně brzdit - to znamená opět převedení kinetické energie na teplo, opotřebení brzd, spojky, převodovky a tlumičů (do jejichž výroby byla vložena spousta energie) a následně akcelerace zpátky. A akcelerace je zlo.
- Zrušte přechody pro chodce - automobily nebudou muset zbytečně brzdit a zase zrychlovat, chodec si bude moct být jistý, že to auto nezastaví, což je jistě lepší stav než když to neví a buď riskuje svůj život, nebo nechá vůz úplně zastavit, což je naprostá CO2 bomba.
- Zrušte povinné svícení ve dne. Ušetří se tak až 3% paliva, tedy i emise CO2, navíc soustava motor-alternátor-žárovka využívá fosilní paliva velmi velmi neefektivně. Možná se tím sníží bezpečnost, ale když nesnížíme emise CO2, "tak chcípneme všichni".
- Zakažte stodvacítky a jim podobné.
- Zrušte povinnou výbavu. Rezerva a žárovky jsou zbytečné (stejně je málokdo umí vyměnit) a při větším množství najetých kilometrů se jejich zvýšená hmotnost projeví.
- Zrušte EuroNCAP. Je to sice hezké, že máme automobily, které jsou optimalizovány na standardní crash test, tato optimalizace ale výrazně zvyšuje hmotnost a tedy i emise CO2. Preferovat vlastní bezpečnost před snížením emisí je sobecké.
- Berte stopaře. Tím se sníží emise na člověkokilometr.
Letectví - Motorsport - Technologie - Internet - Svoboda - Ekonomie - Jídlo - Hudba - Cokoliv
11 února 2007
8 způsobů jak u osobního automobilu snížit emise CO2
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
2 komentáře:
9. Prestante jezdit autem uplne, cestujte zasadne vlakem :-)
Podobná úvaha: 17% všech automobilových nehod je způsobeno opilými řidiči. Z toho vyplývá, že 83% nehod způsobí řidiči střízliví. Je načase ta "střízlivá prasata" vytlačit ze silnic.
Okomentovat