- Výrazně lepší jsou zimní pneumatiky pouze na sněhu nebo břečce. Na ledě asi taky, ale tam "nula od nuly pojde". Na suchém asfaltu je i za nízkých teplot letní pneumatika výkonnější - sice mrazem tvrdne (jak neopomenou zmínit všichni výrobci a prodejci pneumatik), ale méně "prořezaná" kontaktní plocha se méně bortí a kroutí. Za mokra je to paradoxně ještě horší - jemné drážky a samozamykací lamely v zimní pneumatice odvádějí vodu hůře než pevné bloky a široké drážky pneumatiky letní. Důkazem může být tento test německého časopisu AutoBild. Za podmínek například z 10.1.2007 (teploty mezi +11 a +15 °C) bude naopak zimní pneumatika výrazně nebezpečnější.
- Je rozumné přísněji trestat ty, kteří způsobí na sněhu na letních pneumatikách nehodu. Pokud ale někdo na sněhu nejezdí (a je schopen tento závazek dodržet), tak nevidím důvod, proč by měl přezouvat (v jedné internetové diskuzi mi oponent navrhoval že takoví mají možnost uložit SPZ do depozitu...). Pokud někdo potřebuje při náhlém sněžení na konci října dojet do pneuservisu, ať si dojede a soustředí se raději na řízení než na hledání maskovaných silničních kontrol kontrolujících obutí.
- Pokud bude takzvaná celoroční pneumatika vyhovovat zákonu, jistě bude často využívána. Pro letošní styl zimy je to pravděpodobně rozumné řešení, dokonce mnohem lepší než čistá zimní pneumatika, pro libovolné léto je to katastrofa.
- Jakkoliv to příznivci povinného přezouvání rádi vyvracejí, používání dvou sad nese určité náklady navíc. Je to buď investice do druhé sady ráfků anebo náklady na přezutí jediné sady ráfků se zvýšeným opotřebením přezouvaných pneumatik. Dále je nutné nepoužívanou sadu někde uskladnit. Letní pneumatiky se v zimních podmínkách opotřebovávají méně než zimní pneumatiky v podmínkách, které například letos panují.
Letectví - Motorsport - Technologie - Internet - Svoboda - Ekonomie - Jídlo - Hudba - Cokoliv
15 února 2007
Proč nepotřebujeme povinné zimní pneumatiky
86 procent lidí prý chce zavedení povinných zimních pneumatik. Je to zajímavé, zejména vzhledem k tomu, že za tuto zimu nějak více a trvaleji sněžilo jen dvakrát (a o povinných zimních pneumatikách se mluvilo zejména tehdy). V listopadu dokonce Mladá Fronta DNES doporučovala: Na Dušičky a Velikonoce nové gumy. V lednu se již naštěstí mluvilo o něco rozumnějším zákazu používání letních pneumatik jen na sněhu. Osobně si myslím, že to je hloupost a můj názor stojí zejména na těchto argumentech:
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
3 komentáře:
Zimní pneu skutečně nejsou potřeba za předpokladu, že na sníh nevyjedu a auto nechám doma. Stejně tak, sněží-li a současně klesne dohlednost na dálnici pod třicet metrů, klidím se do bezpečí odstavného parkoviště, třebaže zimní pneu mám. Také v kufru vozím nejen pro sebe, teplé oblečení, kulichy a deky.
Za vaše články děkuji, rád si je přečtu. Petr M
Také nepoužívám zimní gumy, moc toho nenajedu a zimní pneumatiky by pro mě byly velký výdaj navíc a pak by mi neojeté steřely v garáži. Když napadne sníh, nejezdím dokud není silnice uklizena a neoschne. Pokud se přesto pak dostanu někde na boční okresce na sníh jsem si vědom snížené adheze a počítám se smykem každou chvíli. Když je to boční silnička bez provozu, tak se vyblbnu a to si doslova užívám. Povinnost zimních gum pro všechny mi příjde nesmyslná. Zimní gumy považuji za nutné pro každého, kdo potřebuje v zimě jezdit denně bez ohledu na počasí, což já nejsem. Podle mě je pořád lepší nová kvalitní letní, než sjetá zimní (se vzorkem 2mm). To je zkušenost! Ondra S.
To já se cítím mnohem bezpečněji, když jezdím přes zimu se zimními pneumatikami. Přecejen stačí, aby trošičku nasněželo a letní pneu takový povrch nemusí úplně dobře zvládnout.
Okomentovat