07 února 2007

Politicky korektní ostrá jídla

Mám rád ostrá jídla. Docela často si v restauraci nebo v kantýně dávám jídlo, které svým názvem slibuje, že bude ostré. Prakticky vždycky jsem ale zklamán - naposledy v pondělí jsem si dal (také z důvodu tragického výběru v naší kantýně) mystický "Katův šleh". Nepálil, s přivřenýma očima by se dal nazvat "lehce pikantním" (pokud se držím významu podle slovníku cizích slov - mající jemně pálivou chuť. Namátkou vyhledané recepty obsahující slovo pikantní v názvu ovšem obsahovaly maximálně špetku pepře nebo jen česnek). Měl jsem pocit, že jsem byl podveden - kdyby se to jmenovalo "Katovo pohlazení" případně "Katův eurošleh", pravděpodobně bych věděl co mám očekávat, takhle jsem očekával jídlo, které když jsem si jej objednal v jedné hospodě tuším v Dobříši, tak jsem si k němu musel objednat postupně tři piva. A to se mi stává pořád - když je něco "pikantní", tak to nepálí vůbec, když je to "ostré", tak to pálí jemně.
Mám trošku pocit že důvodem je strach kuchařů, že si hosté budou stěžovat. To se dá snadno vyřešit například nějakými značkami, jako jsou třeba na hotovkách od Uncle Ben's. Ale skutečně nerozumím, proč by měla být jídla jako katův šleh, penne all'arrabbiata, chili fazole z Lidla, chilli guláš nebo cokoliv jiného svým názvem jasně naznačující pálivost politicky korektní a nepálivé. A pokud nemáte pálivé rádi, tak katovy šlehy nežerte, nebo si aspoň nestěžujte na svoji vlastní hloupost a změkčilost.

Žádné komentáře: