Na pražské Jižní spojce jsou ve směru od Barrandovského mostu do Štěrbohol dva stacionární úsekové
radary - jeden v Braníku a druhý na Spořilově. Tyto radary jsou dobře známé, tedy také řidiči respektované - policie uvádí, že kolem radaru v Braníku projedou vyšší než povolenou rychlostí pouhé 3% řidičů. Někoho však napadl geniální nápad a pouhou softwarovou úpravou oba radary
propojili, takže nyní se měří také průměrná rychlost na úseku z Braníka na Spořilov. Celá taškařice se odehrála v září a teprve na konci roku se objevily první informace na specializovaných fórech a teprve včera v mainstreamových médiích. Úspěšnost zaručena - rychlost překročilo 36 řidičů ze sta...
Otázkou je, co se bude dít nyní, kdy se o tom už ví. Koneckonců - pokud si dobře pamatuji, tak 80ka na Jižní spojce je hlavně důsledkem jednoho pruhu permanentně zabraného kamióny. Koneckonců noční rozvolnění na stovku potvrzuje, že se tam dá jezdit rychleji - a výsledky radarového měření to, že ten
85. percentil bude někde jinde. Můj odhad je - řidiči se rozdělí na čtyři skupiny:
- Ti, kteří o propojení radaru vědí, a pokračují dále na Štěrboholy - tato skupina bude poctivě dodržovat 80-85 tachokm/h.
- Ti, kteří jezdí podle pravidel.
- Ti, kteří o propojení radaru nevědí - tito pojedou podle svých potřeb, 70-110 km/h.
- Ti, kteří o propojení radaru vědí, a sjíždějí na jednom ze čtyřech sjezdů mezi radary.
Důsledky budou tedy dva - "úspěšnost" propojených radarů o něco poklesne díky informovanosti a tedy nárůstu skupiny 1., zároveň se ale zvýší rozdíly mezi rychlostmi mezi skupinami, které rychlostní limity dodržují, a těmi, které jedou přirozenějším a rychlejším tempem. Jaký to bude mít vliv na bezpečnost silničního provozu si domyslete sami...
Žádné komentáře:
Okomentovat