Žijeme v době informačních technologií, které by nám snad mohly umožnit se zase o kus přiblížit dokonalé konkurenci. Ačkoliv produkty nejsou homogenní (ba naopak), tak jsou o nich mnohem lépe dostupné informace a hlavně - díky různým aukčním systémům je možné za věci platit cenu, která je o něco blíže tomu MC=MR=P. Proto jsem byl mírně šokován tím, že promotér jediného koncertu kapely Led Zeppelin v nejbližší době (možná úplně posledního) prodal tyto lístky za jakousi fixní cenu, ačkoliv poptávka velmi převyšovala nabídku. A ještě více jsem byl šokován tím, že posílá do pekel eBay za to, že na jeho intervenci nestáhnul vstupenky z aukcí. Vzhledem k tomu, že křivky nabídky a poptávky po tomto koncertu vypadají podle mého názoru asi takto:
tak si myslím, že tento člověk je buďto naivní lidumil nebo blbec. Kdyby je na eBayi nabídnul sám, vydělal by více, ušetřil by si trapas, neobtěžoval by eBay zbytečně, lidem kteří na koncert doopravdy chtějí by ušetřil trapné losování a svět by byl zase o něco lepší.
Žádné komentáře:
Okomentovat